اعتراف پامپئو به پیشرفت ایران و حزب‌الله لبنان-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

اعتراف پامپئو به پیشرفت ایران و حزب‌الله لبنان

وزیر خارجه آمریکا از اینکه دولت پیشین این کشور نتوانسته مانع پیشرفت‌های ایران و حزب‌الله لبنان شود، ابراز تأسف کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 March 22
کد خبر: ۷۰۹۴
به گزارش راهبرد معاصر؛ «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا ادعاهایی درباره جنبش انصار الله یمن مطرح کرد.

پامپئو در گفت‌وگو با شبکه خبری «العربیه» ادعاهای خود درباره وابستگی جنبش انصار الله یمن به ایران را تکرار کرد و بدون ارائه مستندات لازم گفت این گروه فقط با دستور جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کنند.

در حالی که ائتلاف تحت رهبری سعودی علی‌رغم حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا در تحقق اهدافش در جنگ یمن ناکام مانده، پامپئو خطاب به انصار الله گفت: «حوثی‌ها باید بدانند که پیروز نخواهند شد».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد که با اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران، انصار الله را مجبور خواهد کرد که به توافق سوئد (استکهلم) پایبند باشند.

پمپئو در ادامه اظهار داشت که «در کاهش نفوذ ایران در عراق، سوریه و یمن شکست نمی‌خوریم».

وی در ادامه دولت پیشین آمریکا را به دلیل ناتوانی در مهار حزب‌الله لبنان و جلوگیری از پیشرفت برنامه موشکی ایران مورد انتقاد قرار داد و گفت: «نسبت به سهل‌انگاری دولت پیشین ما در مهار حزب الله تأسف می‌خوریم.... پس از امضای توافق هسته‌ای توسط [باراک] اوباما [رئیس جمهور پیشین آمریکا] بیشتر موشکهای ایران پیشرفته شد».

وزیر خارجه آمریکا درباره گنجاندن برخی از گروهها در لیست تروریسم، ادعا کرد که به بازبینی در لیست گروههای تروریستی ادامه خواهیم داد و «هر چه انجام می‌دهیم، تاکتیکهایی است تا ایران مجبور شود رفتارش را تغییر دهد».

پامپئو درباره تعداد سربازان آمریکایی که در سوریه باقی خواهند ماند، گفت که ۴۰۰ سرباز در این کشور باقی می‌مانند.

وی درباره نگاه آمریکا به صلح در خاورمیانه ادعا کرد که «ما خواستار زندگی آبرومند و عاری از خشونت برای فلسطینیان و فرزندانشان هستیم... درگیری بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حل خواهد شد و آمریکا به زودی نظر خود را اعلام خواهد کرد.»

وزیر خارجه آمریکا در پایان مدعی شد که «زمانی طرحمان برای حل این درگیری را نشان دهیم، جهان خواهد دید که چگونه فکر می‌کنیم».
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده